Česko zeme příběhů

Česko jede

Menu

Střední Čechy

Sjedeme z výšky přes 600 m.n.m malebnou krajinou České Sibiře s dalekými výhledy po málo frekventovaných silnicích a lesních cestách kolem zámku Konopiště do údolí řeky Sázavy.

64 km | 7 hodin | Aktivní

Přes Českou Sibiř k Sázavě

Popis trasy:

Prvních 7 km pojedeme po cyklotrase 1059 stále po silnici až za osadu Ostrý. Na křižovatce se vpravo napojíme na červenou turistickou značku, která nás dovede k cyklotrase 0074 a na Javorovou skálu, nejvyšší bod trasy se Starou poštovnou ze Sněžky. Za Javorovou skálou přechází silnice na lesní cestu, po které překonáme hřeben a začneme klesat směrem na Sedlčany. Z cesty pod hřebenem jsou krásné výhled směrem na Sedlec-Prčice. Asi po 3 km klesání můžeme na rozcestí Myslivna pokračovat po silnici nebo odbočit na červenou značku a podívat se na zbytky hradu Zvěřinec. Pamětní deska zde připomíná návštěvy zříceniny Karlem Hynkem Máchou, který v okolí trávíval prázdniny.
Po hezké silnici přes Nedrahovice dojedeme až do Kosovy Hory, kde je na náměstí příležitost k občerstvení. Pokračujeme na severovýchod po cyklotrase číslo 11 Greenway Praha-Vídeň. Greenway však po 5,5 km opustíme a na křižovatce u Sedlečka pokračujeme přes Štrnadice na Maršovice. V Maršovicích na návsi je další možnost občerstvení, kolem restaurace zatočíme doprava a pokračujeme po silnici necelých 6,5km směrem na Bystřici. Na vrcholku krátkého stoupání před obcí Nesvačily nesmíme minout odbočku doleva na Tvoršovice. Zde projíždíme kolem rozsáhlého golfového areálu, kde se dá v zimě pěkně jezdit na bežkách nebo s dětmi na mírné sjezdovce. Křížíme hlavní silnici na Benešov a jedeme po polní cestě do mírného stoupání. Na levé straně na kopečku je zdálky viditelý kostelíček Chvojen, k němuž vede odbočka červené značky. Pro cestu k zámku Konopiště z obce Chvojen odbočíme z červené značky na cyklotrasu č. 0063. Po ní sjedeme cca 1 km k Jarkovickému rybníku a 200 m za jeho hrází odbočíme za mostem doleva do lesa na cyklostezku, která nás dovede malebnou cestou kolem rybníka k zámku Konopiště. Za parkovištěm pod zámkem se napojíme na pěknou silničku, která pozvolna stoupá dlouhou serpentýnou přes zámeckou bažantnici. Po 2 km se dostaneme na křižovatku, odbočíme doleva a přejedeme hlavní silnici. Po dalších 2 km podjedeme u Pomněnice silnici. Hned za podjezdem je odbočka vlevo, která se asi po 500 m napojí na červenou turistickou značku. Stále po červené projíždíme alejí, podjedeme železniční trať a odbočíme doleva na silnici. V Bedrči za mostem přes potok odbočíme ostře doleva. Silnička přejde za posledním stavením na pěknou šotolinovou cestu podél potoka, která nás dovede až k lomu v Mrači. Do cíle cesty v Čerčanech nám zbývají 3 km po silnici. Kousek za nádražím v Čerčanech je u Sázavy plovárna Paluba s restaurací, příležitost smýt prach cesty a zahnat žízeň před cestou vlakem.

Autor: Martin Tušl, Popovický spolek okrašlovací (http://www.pospokra.cz)

Trasa

Střezimíř-Javorová skála (Monínec)-Kosova Hora-Maršovice-Konopiště-Čerčany

Povrch

60% asfaltový, 30% lesní nebo polní cesty, 10% pěšiny s dobrým povrchem

Typ aktivity

Cykloturistika

Cílové skupiny

Aktivní

Vydejte se na výlet vlakem